Sopot na mapie Polski, ale tez i Europy uchodzi za jeden z najpopularniejszych kurortów letnich. To tutaj setki tysięcy osób przybywają w najcieplejsze miesiące roku, by na chwile odetchnąć. Tłumy plażowiczów chętnie udają się nad wodę, by ogrzać się w promieniach słońca. Jak się okazuje, Sopot to nie tylko świetne miejsce na wypoczynek. Sopocka Organizacja Turystyczna podsumowała 2022 rok w mieście pod względem wizyt biznesowych.
Spotkania biznesowe w Sopocie
W Sopocie w 2022 roku dobyło się łącznie 338 spotkań o charakterze biznesowym. Razem zgromadziły one ponad 84 tysiące uczestników. W badaniu wzięto pod uwagę wyłącznie wydarzenia skupiające 50 osób lub więcej. Ponad 50% z nich było spotkaniami korporacyjnymi, niewiele mniej, bo 43% to konferencje i kongresy.
- Ponad 80% z puli 338 spotkań zostało zorganizowanych w hotelach, pozostałe m.in. w leżącej na granicy Sopotu i Gdańska Ergo Arenie czy na sopockim Hipodromie - informuje Bartłomiej Barski, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej
Z danych zebranych przez Sopocką Organizację Turystyczną wynika, że 84% wszystkich spotkań to te, które organizowane były przez polską stronę. Zdecydowaną większość stanowiły wydarzenia jednodniowe - 49%, a dwudniowe to 32%.
Sopot najlepszy na spotkania biznesowe?
Autorzy raportu wskazują, że za sukces i zainteresowanie odpowiada między innymi infrastruktura Sopotu. Głównym miejscem do organizowania spotkań biznesowych były hotele i restauracje. Z wyników wiadomo, że w Sopocie łącznie do wykorzystania jest 3300 łóżek, co jak na 37-tysięczne miasto jest wysokim współczynnikiem. Dodatkowo w sezonie letnim mamy do dyspozycji 11 tysięcy miejsc noclegowych, wliczając w to kempingi.
ZOBACZ TAKŻE: Najbardziej romantyczne miejsca w Trójmieście. Sprawdź nasze propozycje na walentynkowy spacer!
- Każde z tych wydarzeń, każdego roku, gromadzi w Sopocie po kilkaset osób. Z reguły odbywają się one jesienią, ale część z nich w miesiącach tzw. "ciepłych". Konferencja lub wydarzenie korporacyjne w czerwcu, w hotelu w bezpośrednim sąsiedztwie plaży i morza, to niewątpliwy atut naszego miasta – przekonuje Bartłomiej Barski
To prawda. W Sopocie najchętniej organizowano spotkania październiku (16), we wrześniu (14%), maju i czerwcu (oba po 12%). Nie dziwi to ze względu na popularność kurortu, zwłaszcza latem. Z raportu możemy też dowiedzieć się, z jakich branż firmy przybywały do Sopotu. W zestawieniu dominuje branża handlowo-usługowa (36%). Na drugim miejscu jest sektor techniczny (16%), a zamyka podium ekonomiczno-polityczny (13%).
CZYTAJ TEŻ: Zbiórka pieniędzy na pomoc dla pogorzelców. Władze Sopotu przygotowały specjalny numer konta
Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?