Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sopot pracuje nad uchwałą reklamową

Ewa Andruszkiewicz
mat.prasowe
Wojnę z krzykliwymi reklamami Sopot prowadzi od lat. Teraz przepisy będą jeszcze ostrzejsze.

Choć walkę z nieestetycznymi reklamami władze kurortu prowadzą już od lat, jak sami przyznają - wciąż jest wiele do zrobienia. W mieście trwają właśnie prace nad tzw. uchwałą reklamową, która docelowo określi nie tylko warunki i zasady sytuowania reklam, małej architektury i ogrodzeń, ale przede wszystkim wskaże termin dostosowania istniejących reklam do nowych przepisów oraz ureguluje kwestie kar.

- Zależy nam na uporządkowaniu przestrzeni, a nie na całkowitym wyeliminowaniu reklam z przestrzeni publicznej - zaznacza Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Reklamy, szyldy mają służyć mieszkańcom i gościom, informować, a nie zaśmiecać miasto. Zależy nam, by reklamy nie zasłaniały pięknych, secesyjnych sopockich kamienic i unikalnego krajobrazu.

Spotkanie w sprawie opracowania projektu uchwały odbyło się w kurorcie już na początku maja. Wstępne założenia zostały już wypracowane.

- Do końca września powinien być gotowy projekt uchwały, który trafi do uzgodnień i który planujemy poddać konsultacjom - informuje Anna Dyksińska z biura prasowego sopockiego magistratu. - Zakładamy, że kompleksowy projekt uchwały będzie gotowy z końcem 2016 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto