Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sopot: Posiedzenie komisji w związku z projektem sopockiego dworca

Kamila Grzenkowska
mat. prasowe
Były emocje, ale było też dużo konkretów i merytorycznej dyskusji. Na wtorkowym posiedzeniu komisji, poświęconym projektowi rewitalizacji terenów przydworcowych, poza radnymi i urzędnikami pojawiła się też grupa mieszkańców. Niektórzy z nich uważali, że projekt jest przeskalowany, inni, że przedstawiona nowoczesna architektura nie jest łącznikiem z historyczną zabudową Sopotu.Kto ma rację w sprawie projektu rewitalizacji terenów przydworcowych?

Głos w dyskusji zabrał m.in. prof. Andrzej Kohnke, członek Honorowej Rady Architektów, powołanej przez prezydenta Sopotu.

Zobacz koniecznie: Rewitalizacja dworca PKP. Czy projekt spodoba się sopocianom?Sonda uliczna

- Nie odpowiada mi zaproponowana elewacja [blacha- przyp. red.] na budynkach handlowo-usługowych. Blacha koroduje, przez co np. po deszczu posadzki będą brudne - tłumaczył prof. Kohnke. - W planie zagospodarowania jest zapis, że w określonych budynkach jedna z kondygnacji ma być niższa. Tymczasem projektant zrobił tylko "dziurę" i jest obawa, że inwestor w przyszłości... będzie chciał ją wypełnić.

Kohnke zwrócił też uwagę, że w projekcie powinno się przesunąć rondo od strony Monciaka, bardziej w stronę ul. Podjazd, dzięki czemu można by zachować rosnące tam zabytkowe drzewa. Jeden ze współautorów projektu, Marcin Kaniewski, przyznał, że propozycja z przesunięciem ronda jest dobra i tu projekt zostanie poprawiony. Przyznał też, że wybór blachy na elewację budynków był zainspirowany m.in. rozwiązaniem, jakie ma się pojawić na nowej siedzibie Europejskiego Centrum Solidarności.

- Blaszana elewacja to tylko koncepcja. Wciąż szukamy szlachetniejszych materiałów - podkreślał architekt Kaniewski.

Miejski konserwator zabytków, dr Danuta Zasławska, zwróciła z kolei uwagę, że w projekcie mało wyeksponowany został zabytkowy budynek bagażowni [obecnie działa w nim WC - przyp. red.].

- Ten budynek zostanie praktycznie zasłonięty przez nowo wybudowane obiekty - alarmowała dr Zasławska.

Marcin Kaniewski podkreślił, że jest to tylko koncepcja i otoczenie zabytku będzie bardziej eksponowane. W czasie spotkania Piotr Kurdziel, jeden z miejskich radnych, przyznał, że obawia się, iż "ekran", jakim ma się stać ciąg budynków przy ul. Dworcowej, sprawi, że hałas kolejowy będzie się odbijał na ul. Podjazd.

Padło też pytanie o to, jak rozwiązana zostanie kwestia spływających z górnej części miasta wód, jeśli na ich drodze wybudowany zostanie kilkunastometrowy mur. Urzędnicy i projektanci zapewniali, że przeprowadzone będą jeszcze badania.

Zobacz także: Urzędnicy pokazali mieszkańcom projekt nowego dworca

Codziennie rano najświeższe informacje z Sopotu prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto