Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sopot-Gdańsk. Skrzyżowanie alei Niepodległości i Grunwaldzkiej wreszcie ukończone

(ganark)
Grzegorz Mehring
Drogowcy zeszli z placu budowy na skrzyżowaniu Aleja Grunwaldzka, Aleja Niepodległości, ul. Czyżewskiego na granicy Gdańska i Sopotu. Po pół roku prac wreszcie koniec gehenny kierowców z całego Trójmiasta.

Od 21 maja drogowcy zmodernizowali skrzyżowanie na takie z wyspą centralną i czterema pasami wylotowymi o długości 34 metrów, przebudowali jezdnie alei Grunwaldzkiej i Niepodległości na długości 252 (pas lewy) i 285 metrów (pas prawy) oraz 75 m prawoskrętu z Niepodległości w Czyżewskiego, a także zmodernizowali sygnalizację świetlną. Najpierw jednak przebudowano wszystkie instalacje podziemne.

Przebudowa skrzyżowania Gdańsk-Sopot denerwuje kierowców

Remont miał się skończyć na początku jesieni, ale na przeszkodzie stanęła prezydencja Polski w Unii Europejskiej i związane z tym spotkania europejskich polityków w Sopocie. Prace trzeba było ograniczyć, ze względu na bezpieczeństwo unijnych dygnitarzy. Kierowców z Trójmiasta sytuacja doprowadzała na skraj wytrzymałości nerwowej. Padło wiele krytycznych słów wobec władz Gdańska i Sopotu oraz rządu PO-PSL, który zdecydował o organizacji obchodów prezydencji w nadmorskim kurorcie.

Skrzyżoanie na granicy Gdańsk-Sopot. Remont przedłużony, bo... zabrakło asfaltu.

Koszt prac to ok. 5 mln zł.

Droga Zielona etap II i III

Skrzyżowanie na granicy miast to część planu poprawy infrastruktury drogowej w Trójmieście: "Drogi Zielonej na odcinku od Al. Niepodległości/ul. Grunwaldzkiej do skrzyżowania ulic Gospody i Łokietka wraz z rondem Gospody - Etap II i III". Przewidziano w nim budowę 2-jezdniowej drogi z 3,5-metrowymi pasami każda oraz chodnikiem pieszo-rowerowym od skrzyżowania al. Niepodległości i al. Grunwaldzkiej do ronda Gospody/Łokietka, modernizację ul. Rybackiej w stronę ul. Gospody na jednokierunkową (na długości 113,5 m) oraz przebudowę istniejących parkingów dla samochodów osobowych wzdłuż ul. Rybackiej, budowę trzech tuneli pod linią PKP Gdynia - Warszawa, na wysokości hipodromu, o długości 21 metrów i szerokości 27,5 m (droga - 2x10,5 m i szlak pieszo-rowerowy - 6,5 m) oraz postawienie kładki pieszo-rowerowej między ul. Subisława a hipodromem (stalowa konstrukcja długości 28 m i szerokości 6 m). Te prace mają pochłonąć 61 mln zł i zakończyć się w grudniu 2012 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto