Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy Sopot zmieni swoje logo? Miasto od 2022 roku prowadzi konsultacje. Kiedy poznamy efekty?

Michał Karcz
Michał Karcz
Sopot przymierza się do zmiany logo
Sopot przymierza się do zmiany logo Karolina Misztal / Polskapresse
Władze Sopotu przymierzają się do zmiany logo kurortu. Pierwsze w tej sprawie rozpoczęły się jeszcze w 2022 roku. Jak zaznaczają urzędnicy, nowa szata graficzna i estetyka mają pomóc w spójności komunikacyjnej Sopotu. Obecne logo miasta zdaniem Magdaleny Czarzyńskiej-Jachim nie odpowiada już obecnym standardom. Władze kurortu inspiracji szukały w identyfikacjach graficznych skandynawskich miast.

Sopot od 2004 roku posługuje się swoi logo i identyfikacją graficzną, którą zna każdy mieszkaniec miasta. Obecnie jest to niebieski napis, nad którym znajduje się żółty żagiel. Magdalena Czarzyńska-Jachim poinformowała, że od 2022 roku trwają prace nad możliwą zmianą obowiązującego logo i całej szaty graficznej Sopotu.

- Dziś zdecydowany nacisk kładzie się na zupełnie inne formy komunikacji niż w chwili jej tworzenia. Mam tu na myśli choćby social media. Pamiętajmy też, że w Sopocie nie ma już ani jednego nośnika wielkoformatowego, a więc nie korzystamy z takiej formy promocji, co dwadzieścia lat temu było jeszcze bardzo popularne. Zależy nam na spójności komunikacji i efekcie synergii działań podejmowanych nie tylko przez Urząd Miasta Sopotu, ale wszystkie jednostki miejskie. Przygotowanie tak kompleksowej zmiany wymaga czasu i wielu etapów - poinformowała Magdalena Czarzyńska-Jachim, która pełni obowiązki prezydenta Sopotu.

Jak zaznaczają władze miasta, nowa identyfikacja ma na celu stworzenie spójnej strategii marketingowej. Zmiana nie będzie dotyczyła jedynie samego logo, ale też wszystkich spółek miejskich oraz instytucji kultury. Inspiracji urzędnicy szukali wśród europejskich miast, które niedawno zdecydowały się na taką zmianę.

Sopot przymierza się do zmiany logotypu

- Przeanalizowane zostały ciekawe identyfikacje wizualne znanych miast europejskich (Sztokholm, Wiedeń, Oslo, Porto, Bolonia). Kontynuacją tego procesu jest brief strategiczny dotyczący brandingu Sopotu. Po warsztatach, analizie grup odbiorców i potrzeb komunikacyjnych Sopotu, przedstawione zostały rekomendacje dla nowej marki miasta - stwierdziła Magdalena Czarzyńska-Jachim.

Pierwsze kroki nad zmianą obecnego logotypu miasta rozpoczęły się pod koniec 2022 roku od warsztatów. W nich udział wzięli m.in. pracownicy Biura Promocji i Komunikacji Społecznej, naczelnikami urzędu, pracownikami odpowiedzialnymi za promocję w jednostkach budżetowych miasta i instytucjach kultury. Wtedy urzędnicy zaznaczyli swoje preferencje co do ewentualnej zmiany.

- Przygotowanie tak kompleksowej zmiany wymaga czasu i wielu etapów. Identyfikacja graficzna każdorazowo musi odzwierciedlać charakter miasta, jego specyfikę oraz emocje, które ze sobą niesie. Przy czym proces ten musi odbywać się z udziałem wielu interesariuszy i musi być działaniem opartym na konkretnych dokumentach, a nie na indywidualnych gustach i preferencjach - powiedziała p.o prezydenta Sopotu.

Efekty prac poznamy, gdy zostanie ogłoszony przetarg na zmianę identyfikacji graficznej Sopotu. Na ten cel władze miasta zagospodarowały ok. 160 tysięcy złotych z budżetu.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Czy Sopot zmieni swoje logo? Miasto od 2022 roku prowadzi konsultacje. Kiedy poznamy efekty? - Dziennik Bałtycki

Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto