Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wypożyczalnie rowerów znikają z ulic Sopotu. Czy cieszyły się popularnością?

opr.gp
K.Misztal/archiwum DB
Po raz ostatni w tym roku, mieszkańcy Trójmiasta skorzystali wczoraj z publicznych wypożyczalni rowerów. Zakończył się sezon, a firmie, która odpowiadała za obsługę całego sytemu skończyła się właśnie umowa. Na następną lub następnego operatora trzeba będzie poczekać do marca 2016.

Zakończył się trzeci sezon funkcjonowania wypożyczalni rowerów publicznych w Trójmieście. W tym roku mieszkańcy Sopotu, Gdańska i Gdyni korzystali z systemu ( z 8 stacji i 80 rowerów) od 31 maja. W ciągu niecałych 6 miesięcy aż 4 700 wynajmowali rowery, a grono rowerzystów powiększyło się o ok.1 700 osób.

Rowery miejskie pojawiły się w Sopocie we wrześniu 2013 roku. Na przestrzeni trzech sezonów wynajmowano je 16 509 razy, a liczba zarejestrowanych użytkowników sięgnęła 5 185. Tylko w tym, krótszym - bo rozpoczętym na przełomie maja i czerwca, sezonie, po jednoślady sięgano 4 683 razy, a do grona rowerzystów „zapisało się” 1 698 nowych osób. Użytkownik-rekordzista w ciągu 139 dni funkcjonowania systemu w tym roku, korzystał z niego prawie 198 razy, czyli częściej niż raz dziennie - podaje firma Nextbike Polska, operator 3-letniego programu pilotażowego.

Najpopularniejsze w tym sezonie stacje wypożyczania i oddawania rowerów: Molo Południe, SKM Kamienny Potok, Plac Przyjaciół Sopotu

Rower trójmiejski w Sopocie.

Najpopularniejsze w tym sezonie trasy: Brodwino - Kolberga do SKM Kamienny Potok, SKM Kamienny Potok do Brodwino – Kolberga, Ratusz do Molo Południe.

Koniec sezonu 2015 Roweru Trójmiejskiego oznacza również zakończenie umowy na obsługę systemu przez firmę Nextbike Polska, największego dostawcę i operatora sieci wypożyczalni w kraju. Wkrótce podjęte zostaną decyzje, dotyczące przyszłości.

- Rower Trójmiejski został przez nas uruchomiony w pilotażowej formule – jako jedyny system w Polsce bez partycypacji finansowej samorządu. Dlatego nie byliśmy w stanie zaproponować zarówno mieszkańcom, jak i turystom, równie atrakcyjnego taryfikatora, jak ma to miejsce w innych miastach, czyli zakładającego choćby 15-20 pierwszych minut każdego wypożyczenia za darmo – mówi Michał Dąbrowski, dyrektor ds. rozwoju Nextbike Polska. – O tym, jak jest to istotne świadczy fakt, że w Opolu, gdzie system jest „tylko” dwukrotnie większy niż Rower Trójmiejski, w tym sezonie odnotowaliśmy ok. 70 000 wypożyczeń, a więc wykorzystanie było aż 15-krotnie większe niż w Sopocie! Podobnie w Lublinie – pięciokrotnie większy system, który jednak zakłada w swojej taryfie bezpłatne minuty dla użytkowników, wygenerował prawie 100 razy większy ruch niż Rower Trójmiejski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto