Wejście jest dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz
z wózkami dziecięcymi. Od ul. Podjazd wybudowano bowiem pochylnię. Na perony będzie można dostać się m.in. dzięki zainstalowanej tu windzie. - Zadaszenie nowego przejścia pod torami wykonano w tzw. stylu starosopockim. Nawiązuje do zadaszenia na peronach SKM i dalekobieżnego - tłumaczy Andrzej Tomorowicz, kierownik kontraktu. Chodzi o wiatę z dachem dwuspadowym i przęsłami dwusłupowymi, o konstrukcji żeliwno- drewnianej.
Nowe przejście ma 28 metrów długości (dotychczasowe dojście na peron, od strony ul. Chopina, miało 11 metrów), pięć metrów szerokości oraz 2,5 metra wysokości. Posadzka wykonana jest z płyt granitowych, a okładzina na ścianach - z płyty gresowej. Kosztami budowy nowego przejścia podzieliły się, niemal po połowie, PKP i miasto Sopot. Miasto wyłożyło 1,6 mln złotych, a PKP - 1,7 mln złotych.
Czytaj też: Tunel w Sopocie otwarty. Można wejść na peron SKM i dalekobieżny od ul. Podjazd ZDJĘCIA
- Nowe, jasne i estetyczne przejście oraz dostęp do dworca od al. Niepodległości poprawi funkcjonalność całego kompleksu dworcowego, łącznie z budowanymi, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, nowymi obiektami - uważa wiceprezydent Sopotu Bartosz Piotrusiewicz.
Na początku tygodnia zamknięto wejście na peron od strony ul. Chopina. Będzie nieczynne najprawdopodobniej do końca przyszłego roku, ze względu na inwestycję prowadzoną na terenach przydworcowych. Na perony można się dostać od ul. Podjazd oraz od ul. Marynarzy - z obu stron, czyli od ul. Kościuszki i od al. Niepodległości. Na peronie dalekobieżnym z kolei trwają ostatnie prace przy budowie nowej wiaty. Układana jest też kostka brukowa. Ta inwestycja powinna potrwać do końca maja.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?