Seniorze, nie wiesz, jak rozwiązać problem, z którym się ostatnio borykasz i gdzie udać się po pomoc? Podpowiedzieć mogą ci... rzecznicy osoby starszej, którzy od kilku dni działają w Sopocie. Cztery osoby, także w "wieku senioralnym" zostały przeszkolone m.in. z podstaw prawa, by pomagać innym np. w załatwieniu formalności czy choćby przygotowaniu dokumentów bądź napisaniu pisma do urzędu.
- Okazało się już pierwszego dnia, że zainteresowanie taką formą wsparcia jest bardzo duże. Niektórzy opowiadali rzecznikom o swoich problemach, inni o problemach swoich znajomych, krewnych, dopytywali, gdzie i jaką można otrzymać pomoc - mówi Magdalena Szpak - Marek, koordynatorka projektu Rzecznik Osoby Starszej w Sopocie.
Do zadań rzeczników osób starszych należy udzielanie porad i wsparcie sopockich seniorów w funkcjonowaniu w życiu publicznym, m.in. w kontaktach z urzędami, pomoc w załatwieniu kwestii formalnoprawnych czy wsparcie w sprawach obywatelskich. Dzięki nim starsi mieszkańcy kurortu mają być też na bieżąco z aktualnymi informacjami.
ROS mają też interweniować "w sytuacjach niewłaściwego traktowania osób starszych w instytucjach publicznych i wszelkich przejawach ich dyskryminacji". Do ich zadań należy też animowanie i upowszechnianie działalności organizacji seniorskich, a także "wyciąganie ich z domów" - np. do kameralnego kina, przeznaczonego tylko dla nich, w siedzibie SIPS.
Gdzie seniorzy mogą skorzystać ze wsparcia:
a w siedzibie Sopockiego Inkubatora Przedsiębiorczości Społecznej, przy ul. Młyńskiej 11, w godz. 9 - 13,
a w sklepie charytatywnym LukLuk, przy al. Niepodległości 754 A, w godz. 10-13,
a w bibliotece miejskiej: w gmachu głównym, przy ul. Obrońców Westerplatte 16, w godz. 14 - 18, w filii nr 2, przy ul. Kraszewskiego 26, w godz. 14 - 18, w filii nr 5, przy ul. Kazimierza Wielkiego 14, w godz. 14 - 18, w filii nr 6, przy ul. 23 Marca 77c, w godz. 9 - 13 ( do 8 sierpnia punkt będzie czynny w czwartki, później - w poniedziałki), w filii nr 7, przy ul. Cieszyńskiego 22, w godz. 12-15.30 i w filii nr 8, przy ul. Mazowieckiej 26, w godz. 16 - 18.
We wrześniu taki punkt konsultacyjny zostanie zorganizowany na Uniwersytecie Trzeciego Wieku.
Rzecznicy dyżurują w poniedziałki, ale można się z nimi skontaktować także w pozostałe dni poprzez "infolinię senioralną", pod numerami: 884 665 771, 884 665 764, 884 665 760 i 534 091 316.
Maturzyści zakończyli rok szkolny. Czekają na nich egzaminy maturalne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?