Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Sopocie działają już rzecznicy osoby starszej

Kamila Grzenkowska
123rf
Mają pomagać w kontaktach z urzędnikami, a w razie potrzeby umówić też na spotkanie z psychologiem czy... napisać urzędowe pismo. W Sopocie będzie można skorzystać z pomocy rzeczników osób starszych.

Seniorze, nie wiesz, jak rozwiązać problem, z którym się ostatnio borykasz i gdzie udać się po pomoc? Podpowiedzieć mogą ci... rzecznicy osoby starszej, którzy od kilku dni działają w Sopocie. Cztery osoby, także w "wieku senioralnym" zostały przeszkolone m.in. z podstaw prawa, by pomagać innym np. w załatwieniu formalności czy choćby przygotowaniu dokumentów bądź napisaniu pisma do urzędu.

- Okazało się już pierwszego dnia, że zainteresowanie taką formą wsparcia jest bardzo duże. Niektórzy opowiadali rzecznikom o swoich problemach, inni o problemach swoich znajomych, krewnych, dopytywali, gdzie i jaką można otrzymać pomoc - mówi Magdalena Szpak - Marek, koordynatorka projektu Rzecznik Osoby Starszej w Sopocie.

Do zadań rzeczników osób starszych należy udzielanie porad i wsparcie sopockich seniorów w funkcjonowaniu w życiu publicznym, m.in. w kontaktach z urzędami, pomoc w załatwieniu kwestii formalnoprawnych czy wsparcie w sprawach obywatelskich. Dzięki nim starsi mieszkańcy kurortu mają być też na bieżąco z aktualnymi informacjami.

ROS mają też interweniować "w sytuacjach niewłaściwego traktowania osób starszych w instytucjach publicznych i wszelkich przejawach ich dyskryminacji". Do ich zadań należy też animowanie i upowszechnianie działalności organizacji seniorskich, a także "wyciąganie ich z domów" - np. do kameralnego kina, przeznaczonego tylko dla nich, w siedzibie SIPS.

Gdzie seniorzy mogą skorzystać ze wsparcia:

a w siedzibie Sopockiego Inkubatora Przedsiębiorczości Społecznej, przy ul. Młyńskiej 11, w godz. 9 - 13,
a w sklepie charytatywnym LukLuk, przy al. Niepodległości 754 A, w godz. 10-13,
a w bibliotece miejskiej: w gmachu głównym, przy ul. Obrońców Westerplatte 16, w godz. 14 - 18, w filii nr 2, przy ul. Kraszewskiego 26, w godz. 14 - 18, w filii nr 5, przy ul. Kazimierza Wielkiego 14, w godz. 14 - 18, w filii nr 6, przy ul. 23 Marca 77c, w godz. 9 - 13 ( do 8 sierpnia punkt będzie czynny w czwartki, później - w poniedziałki), w filii nr 7, przy ul. Cieszyńskiego 22, w godz. 12-15.30 i w filii nr 8, przy ul. Mazowieckiej 26, w godz. 16 - 18.
We wrześniu taki punkt konsultacyjny zostanie zorganizowany na Uniwersytecie Trzeciego Wieku.

Rzecznicy dyżurują w poniedziałki, ale można się z nimi skontaktować także w pozostałe dni poprzez "infolinię senioralną", pod numerami: 884 665 771, 884 665 764, 884 665 760 i 534 091 316.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Maturzyści zakończyli rok szkolny. Czekają na nich egzaminy maturalne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto