Tunel umożliwi skrócenie drogi na perony, zarówno SKM jak i dalekobieżny, wszystkim idącym na dworzec od strony al. Niepodległości. W ramach inwestycji wybudowano pochylnię z zadaszeniem stylizowanym na tzw. styl staro sopocki. Jest też winda, która umożliwi m.in. osobom niepełnosprawnym dostanie się na perony.
Inwestycja kosztowała ponad 3 mln złotych. Połowę zapłaciło miasto Sopot (część inwestycji zrealizowano na terenie miejskim), a połowę PKP. Władze Sopotu nie ukrywały zadowolenia z zakończenia inwestycji.
Czytaj także:**Prace na peronie mają się ku końcowi**
- Bardzo mnie cieszy, że wreszcie kończą się uciążliwości związane z budową peronu dalekobieżnego. Nowe, jasne i estetyczne przejście oraz dostęp do dworca od al. Niepodległości poprawi funkcjonalność całego kompleksu dworcowego - stwierdził wiceprezydent Sopotu, Bartosz Piotrusiewicz.
Budowa tunelu trwała niemal dwa lata.
W poniedziałek natomiast zamknięto dojście na perony w Sopocie od strony ul. Chopina. Można się na nie obecnie dostać właśnie od ul. Podjazd, a także od ul. Marynarzy.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?