Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spółka e-commerce, która z sukcesem rozwija się poza granicami Polski

Materiał powstał przy współpracy z serwisem Oponeo.pl
Oponeo.pl to jeden z wiodących w Europie sprzedawców opon samochodowych. Dzięki rosnącej sieci sklepów internetowych firma z powodzeniem rozwija się na zagranicznych rynkach.

Bydgoska firma rozpoczęła działalność w 2001 roku, a już sześć lat później zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Sukces na polskim rynku był dla właścicieli serwisu wstępem do dalszego rozwoju. Od sklepu w niemieckiej wersji językowej rozpoczęli oni europejską ekspansję.

Obsługują całą Europę
- Dziś sprzedajemy opony przez internet niemal w całej Europie. Nasze sklepy są bardzo popularne w Niemczech, Austrii, Holandii, Francji, Hiszpanii, Turcji, Irlandii i Czechach. Obsłużyliśmy już ponad milion zadowolonych klientów – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

Oponeo.pl sprzedaje w internecie ogumienie niemal wszystkich dostępnych na rynku producentów. Profesjonalną obsługę klienta w wielu językach doceniły m.in. Goodyear, Dunlop, Bridgestone, Fulda, Dębica, Firestone, Dayton, Sava i Pirelli, które rekomendują zakupy w polskiej firmie. Efekt? Oponeo.pl ciągle się rozwija i od 2001 roku pozostaje liderem rynku. O obsługę klienta dba już ponad setka osób, a w magazynie do natychmiastowej wysyłki gotowych jest ponad pół miliona opon różnych marek, rodzajów i rozmiarów.

– Liczba naszych klientów stale rośnie, a osoby, które raz kupiły u nas opony wracają po kolejne zakupy. To chyba najlepsza rekomendacja – mówi Filip Fischer.

Rosnące dochody
O rynkowym sukcesie polskiej spółki z branży e-commerce mogą świadczyć jej ubiegłoroczne wyniki finansowe. Mimo łagodnej pogody, która nie sprzyjała sprzedaży ogumienia zimowego, firma po raz kolejny zanotowała wysoki poziom sprzedaży, co przełożyło się na kolejny wzrost przychodów i zysków. W ciągu trzech ostatnich miesięcy ubiegłego roku przychody spółki wyniosły 105,59 mln zł, czyli o 38 procent więcej niż w takim samym okresie poprzedniego roku. Zysk w 2013 roku firma zamknęła wynikiem 3,6 mln zł netto, co oznacza 160 procent wzrostu w porównaniu do 2012 roku.

- Chociaż odnotowaliśmy spadek sprzedaży na rynkach polskim i niemieckim, globalnie liczba zamówień wzrosła o 30 procent. Ze względu na olbrzymi potencjał rynku internetowego w dalszym ciągu będziemy stawiać na rozwój w branży e-commerce – mówi Filip Fischer.

Ponieważ w tym roku rynek motoryzacyjny zaczął wychodzić z kryzysu, przewiduje się, że firmy produkujące i handlujące częściami poprawią swoje ubiegłoroczne wyniki. Jeśli dodatkowo dopisze zimowa aura, Oponeo.plzanotuje kolejny rekordowy rok.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytow.naszemiasto.pl Nasze Miasto