Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sopot walczy o turystów. Pracownicy branży turystycznej kurortu nie chcą, by zamierał jesienią

Kamila Grzenkowska
Sopot walczy o turystów. Urzędnicy i pracownicy branży turystycznej kurortu nie chcą, by zamierał on jesienią. Wykorzystują kolejne atuty, by przyciągnąć do siebie gości.
Sopot walczy o turystów. Urzędnicy i pracownicy branży turystycznej kurortu nie chcą, by zamierał on jesienią. Wykorzystują kolejne atuty, by przyciągnąć do siebie gości. P.Świderski/archiwum
Sopot walczy o turystów, zwłaszcza po sezonie. Miasto ze swoim zapleczem, liczbą miejsc w hotelach i sal konferencyjnych, może być idealnym miejscem na dużą konferencję czy spotkania firmowe - zapewniają pracownicy branży turystycznej.

Przejażdżka konna brzegiem morza, masaż relaksacyjny z użyciem bursztynów, a może ciekawy koncert jazzowy? Sopot chce przyciągać do siebie turystów przez cały rok, więc szuka kolejnych atrakcji, którymi może się pochwalić. A do tych należeć ma m.in. prężne centrum konferencyjne w samym sercu miasta, ośrodki SPA i Ergo Arena.

Sopot walczy o turystów. Rekordowy sezon sopockiego mola.

We wtorek działającym w Sopocie przedstawicielom branży turystycznej oficjalnie przedstawiony został nowy spot promocyjny, który będzie można wyświetlać w restauracjach, hotelach czy innych obiektach turystycznych działających na terenie kurortu.

W listopadzie do przyjazdu nad morze Sopot będzie przekonywał warszawiaków, a w kolejnych miesiącach mieszkańców i przedsiębiorców z Torunia, Łodzi, Helsinek i Oslo.

Na jakim turyście szczególnie zależy miastu?
- Na gościach biznesowych, kulturalnych i weekendowych - wylicza jednym tchem Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.

Tym biznesowym przedstawiane mają być przede wszystkim oferty dotyczące możliwości organizacji konferencji, kongresów czy wydarzeń firmowych.

Goście zainteresowani kulturą mają być zachęcani ciekawymi wydarzeniami organizowanymi w mieście. Tylko październikowy Sopot Jazz Festival przyciągnął do miasta melomanów z wielu europejskich i polskich miast.
Przyjezdnym weekendowym proponowana będzie z kolei szeroko rozumiana rekreacja, a także oferty ośrodków SPA i gabinetów specjalizujących się w medycynie estetycznej. Tą ostatnią zainteresowani są ostatnio zwłaszcza Skandynawowie. Szukają też oni dobrych stomatologów w Trójmieście.

Dawid Wilda, prezes Stowarzyszenia Turystycznego Sopot, przyznaje, że organizowane w mieście konferencje są "drugą nogą" sopockiego przemysłu turystycznego. Przypomina też, że wiele imprez w Ergo Arenie czy na hipodromie odbywa się właśnie jesienią i zimą.

- Sopot ze swoim zapleczem, liczbą miejsc w hotelach i sal konferencyjnych, może być idealnym miejscem na dużą konferencję czy spotkania firmowe. A te najlepiej organizuje się poza tzw. wysokim sezonem - zapewnia prezes Wilda.

W tym roku sezon turystyczny w Sopocie rozpoczął się już w marcu, przede wszystkim dzięki organizacji lekkoatletycznych mistrzostw świata w Ergo Arenie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto