Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sopot będzie promował się w Krakowie, a Kraków w Sopocie

red
Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego i Prezydenta Miasta Sopotu Jacka Karnowskiego
Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego i Prezydenta Miasta Sopotu Jacka Karnowskiego materiały prasowe
Wspólna promocja Krakowa i Sopotu podczas sezonu letniego 2011 była głównym tematem spotkania Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego i Prezydenta Miasta Sopotu Jacka Karnowskiego. List intencyjny w tej sprawie podpisali obaj prezydenci w krakowskim Magistracie.

Przeczytaj także: W Sopocie artyści wyciągną mieszkańców na imprezę

Rok 2011 jest dla obu miast wyjątkowy. Kraków i Sopot są gospodarzami polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. W tym czasie będą gościć wiele spotkań międzynarodowych, którym towarzyszyć będą liczne wydarzenia artystyczne. To doskonała okazja do zaprezentowania walorów naszych miast. Wzajemna promocja Krakowa w Sopocie i Sopotu w Krakowie z pewnością będzie bardzo efektywna i wzmocni wizerunek naszych miast na mapie Europy – czytamy w liście.

Celem kampanii prowadzonej w obu miastach w lipcu i sierpniu br. będzie m.in. dotarcie do turystów, którzy odwiedzają Kraków lub Sopot i zachęcenie ich do odwiedzenia drugiego miasta.

W ramach kampanii planowana jest m.in. akcja promocyjna w internecie i mediach drukowanych. Uzupełni ją obustronna kampania promocyjna w przestrzeniach miejskich. Sopot planuje między innymi ...morze na Wawelu oraz instalację nawiązująca do idei fotoplastykonu w centralnych miejscach Krakowa. Od strony artystycznej za promocję Sopotu w Krakowie odpowiada Wojciech Radke.

W Sopocie postawiony przystanek multimedialny Kraków travel, w którym turyści oraz mieszkańcy będą mieli ciągły dostęp do informacji o Krakowie za pośrednictwem strony www.krakow.travel. Przystanek emitował będzie muzykę w wykonaniu krakowskich artystów. Kraków będzie promowany również w nadmorskiej scenerii, czyli na sopockiej plaży, na której w weekendy będą odbywały się animacje, gry miejskie i konkursy dla plażowiczów.

Zobacz także: Nowe rozporządzenie pozwala mieszkańcom Sopotu stworzyć budżet miasta na 2012 r.

To nie pierwsza wzajemna promocja obu miast
W 2008 r. Urząd Miasta Krakowa przeprowadził kampanię „Kraków Porusza Zmysły”, podczas której mieszkańcy Sopotu i turyści mogli w czasie rzeczywistym odbyć wirtualny spacer po krakowskim Rynku. Natomiast Sopot promował się w Krakowie między innymi poprzez koncert Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego oraz Leszka Możdżera na krakowskim Rynku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto