Trasy na rower do 4 km od Sopotu. Podpowiedzi jednodniowych wypraw. Gdzie w weekend 30 - 31 marca?

Rozglądasz się za pomysłem na wyprawę rowerową w pobliżu Sopotu? Proponujemy, gdzie warto się wybrać. Mamy 5 ciekawych propozycji. Są różne pod względem trudności czy dystansu, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 5 tras na wyprawę rowerową w odległości do 4 km od Sopotu. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w pobliżu Sopotu proponujemy na weekend.

Trasy rowerowe z Sopotu

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 4 km od Sopotu, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Nim wyruszysz w drogę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 30 marca w Sopocie ma być 20°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Doliny oliwskie

Trasę rowerową mieszkańcom Sopotu poleca Tourbike

Z Sopotu wzdluz sciezki nadmorskiej do Jelitkowa, pozniej w strone Zoo w Oliwie, ul. Koscierska do konca i dalej juz : Dolina Ewy, Dolina Swiezej Wody,Dolina Zajaczowskiego Potoku, Dolina Radosci, Dolina Schwabego i Dolina Oliwskiego Potoku. Wszedzie pieknie, wszedzie kwiaty, ptaki i czasami szum malych potokow. Sporo lekkich podjazdow, chwilami odcinki piaszczyste, wiekszosc utwardzonymi duktami i asfaltowymi odcinkami drog. Mozna sie zmeczyc, ale to wszystko z dala od uczeszczanych szlakow. Po drodze podziwiac mozna m.in.: budynek Mlyna Prochowego ktorego poczatki siegaja XVI w., Diabelski Kamien - najwiekszy glaz w TPK, Kuznie Wodna, Młyn Oliwski, Hotel Oliwski.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem przez Gdańsk

PomorskieTrasyRowerowe poleca trasę mieszkańcom Sopotu

Dominująca nawierzchnia:
miejskie drogi rowerowe

Czas potrzebny na pokonanie trasy:
2-3 godziny

Gdańsk zaliczany jest do najlepiej zagospodarowanych polskich miast pod względem infra- struktury rowerowej. Powstające wciąż nowe drogi rowerowe pozwalają na dogodne prze- mieszczanie się pomiędzy poszczególnymi dzielnicami. Z nowej infrastruktury korzystają nie tylko mieszkańcy, ale również turyści, którzy na rowerze odwiedzają największe atrakcje Gdańska, przemieszczając się pomiędzy Oliwą, Wrzeszczem, a Śródmieściem. Warto pamię- tać że rowerem możemy dotrzeć tam, gdzie ruch samochodowy jest zabroniony.
Proponowana trasa wiedzie drogami rowerowymi oraz na kilku odcinkach ulicami bez wy- dzielonego pasa rowerowego. Odbywając proponowaną wycieczkę dotrzeć można do naj- ważniejszych miejsc w Oliwie ((Katedra Oliwska, Park Oliwski), Wrzeszczu (miejsca związane z noblistą Günterem Grassem), Plac Solidarności oraz mniej znane, a bardzo ciekawe Stare Przedmieście i Dolne Miasto. Pominięte zostały zabytki Starego i Głównego Miasta, które ze względu na duży ruch turystyczny najlepiej zwiedzać poruszając się pieszo. Jednak jadąc wydzieloną drogą rowerową wzdłuż ul. Podwale Grodzkie oraz Wały Jagiellońskie cały czas obiekty te mamy na wyciągniecie ręki i w każdej chwili możemy podjechać i zobaczyć z bliska interesujący nas zabytek.

Trasa pochodzi z wydawnictwa "Rowerowe Inspiracje" wydanego przez UMWP

🚲 Trasa rowerowa: Przymorze - Bursztynowa Góra

• Dystans: 52 km

Rowerzystom z Sopotu trasę poleca Rfx

Na Jasień dostajemy się jednym z najłagodniejszych podjazdów - najpierw ulicą Potokową, a następnie drogą z płyt betonowych, która jest jej przedłużeniem. Prowadzi ona przez las wzdłuż potoku Jasień. Po kilkuset metrach skręcamy w lewo, by jadąc po asfalcie minąć stację PKM Gdańsk Jasień. Przejeżdżając w sumie cztery ronda docieramy do Kartuskiej, a następnie skręcamy w prawo w Źródlaną. Po prawej stronie widzimy Jezioro Jasień, skręcamy w lewo i jadąc chwilę wzdłuż wjeżdżamy na wiadukt nad trasą S6. Tuż za restauracją Wróblówka wjeżdżamy do lasu. Tu ma swój początek trasa rowerowa "Wolność jest w naturze". Nie jest ona zbyt trudna, na rowerze trekkingowym też da się przejechać. Oznakowanie jest dość dobre, chociaż w niektórych miejscach znaków brakuje, np gdy zaraz po skręcie w lewo trzeba skręcić w prawo jest tylko znak mówiący o pierwszej zmianie kierunku. Najkorzystniej jest jechać wzdłuż zachodniego brzegu Jeziora Otomińskiego, a następnie w miejscu opisanym jako "rozwidlenie trasy" skręcić w prawo, by dojechać do rezerwatu "Bursztynowa Góra". Niestety pojechaliśmy tam w lewo i dalszą część trasy pokonaliśmy nieco inaczej niż chcieliśmy, Oprócz tajemniczej Bursztynowej Góry, która była miejscem wydobycia bursztynu można zobaczyć Czarny Staw, oraz tereny bagienne. By nie jechać tą samą trasą objechaliśmy jezioro od wschodu. Po krótkim odpoczynku na najpopularniejszej tu plaży skierowaliśmy się dość dziurawą leśną drogą na północ. Jadąc ulicą Otomińską przecięliśmy Kartuską, kontynuując jazdę Kalinową i przejeżdżając przy ogródkach działkowych docieramy do torów kolejowych oraz zbiornika retencyjnego Kiełpinek. Jest to miejsce warte zobaczenia. Po jego objechaniu skierowaliśmy się najpierw piaskową, a następnie asfaltową Sąsiedzką do Kościoła pw. św. Walentego. Jadąc dalej Jesienną dojechaliśmy do Budowlanych. Teraz już tylko skręt w lewo w Słowackiego i dalej po super DDR do Radarowej. Kontynuując jazdę tą ulicą dojechaliśmy do Owczarni. Dalej już tylko z górki, po drodze mijaliśmy Rezerwat Źródliska w Dolinie Ewy. Kościerską dotarliśmy do Spacerowej a następnie Opata Jacka Rybińskiego.

🚲 Trasa rowerowa: Sopot-Nowy Port

• Czas trwania wyprawy: 28 min.
  • Przewyższenia: 28 870 m

Trasę dla rowerzystów z Sopotu poleca CptJacki

Trasa epicko łatwa, idealna na niedzielną przejażdżkę z pociechami. Jazda jest przyjemna, gdyż jedziemy cały czas po drodze rowerowej w bardzo dobrym stanie. Otoczenie parków, morza i lasów daje nam spokojny klimat wycieczki, jak i bliski kontakt z naturą. Dodatkową atrakcją są pozostałości baterii nadbrzeżnej w Parku Brzeźnieńskim im. JJ Haffnera. Po znacznej poprawie bezpieczeństwa w w/w parku nie czuję strachu, nawet gdy jeżdżę tam sam wieczorami.

🚲 Trasa rowerowa: Jesienne Trójmiasto

Trasę rowerową mieszkańcom Sopotu poleca Marek.klimowicz

Jesienne Trójmiasto. Trasa zaczyna się w Gdyni i biegnie na terenie malowniczego Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i ścieżkami rowerowymi. Po ok. czterech kilometrach dojeżdżamy do zamkniętego dla ruchu wyasfaltowanego odcinka przy leśniczówce Gołebiewko. (Doskonałe miejsce na treningi także dla kolaży szosowych). Jedziemy asfaltem sześć kilometrów i odbijamy w lewo, by wjechać na punkt widokowy. Z punktu rozpościera się piękny widok na Sopot i Zatokę Gdańską.(Z punktu jest możliwość skrócenia wycieczki i powrotu do Gdyni). Ponieważ czas goni, zjeżdżamy do Sopotu i ścieżkami rowerowymi, których w Gdańsku nie brakuje, jedziemy do Politechniki Gdańskiej, gdzie jesteśmy już umówieni z resztą ekipy. Z politechniki jedziemy nad morze. Jesień to według mnie najlepszy okres na nadmorską ścieżkę. W czasie wakacji staram się ją omijać. Pomimo że ścieżka ma dwa pasy, jest na niej tyle ludzi, że jazda to ciągły slalom. Natomiast jesienią to wymarzone miejsce z dala od samochodów z rześkim powietrzem znad Bałtyku. Dodatkowo przy ścieżce ustawione są latarnie, co umożliwia poruszanie się po zmroku. Ścieżką z mola w Gdańsku (niedaleko są knajpki, można zatrzymać się na herbatkę) jedziemy w stronę Sopotu. Nie ma dużo rowerzystów, pewnie dlatego, że jesień. Szybko robi się ciemno. Dojeżdżamy do mola w Sopocie. Latem ciężko tam przejść, teraz spotykamy tylko kilka osób.
Z Sopotu jest plan, by pojechać klifami, jednak w lesie jest już na tle ciemno, że lampki nie wystarczają. Postanawiamy zatem pojechać do domów na kolacyjkę. :)

Przegląd i naprawa roweru

Miłośnicy jazdy na rowerze wiedzą, jak istotne jest utrzymywanie jednośladu w dobrym stanie technicznym. Jest to bardzo ważne dla komfortu oraz bezpieczeństwa podczas jazdy. Przegląd roweru powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. A najlepiej dwukrotnie - przed oraz po sezonie. Oczywiście, jeśli w trakcie sezonu zdarzą się jakieś uszkodzenia, najlepiej je od razu naprawić.

Serwisować sprzęt można samodzielnie lub oddając go w ręce specjalistów. Odpowiednio dbając o swój sprzęt zapewnisz sobie, że dłużej Ci posłuży. Jest to szczególnie istotne, jeśli często na nim jeździsz. Wbrew pozorom przegląd roweru nie jest taką prostą sprawą. Jeśli chcesz samodzielnie serwisować swój rower, koniecznie poszukaj poradników, w jaki sposób to robić.