Urząd Miasta w Sopocie na razie funkcjonuje w normalnym trybie, jednak urzędnicy sugerują, by już teraz jak najwięcej spraw załatwiać drogą elektroniczną, np. za pośrednictwem podpisu kwalifikowanego.
- Założenie go np. za pośrednictwem własnego banku trwa kilka minut, nic nie kosztuje, a bardzo ułatwia życie. Płatności w kasie urzędu przyjmujemy wyłącznie bezgotówkowe – uprzejmie prosimy o dokonywanie płatności przelewem, w ostateczności kartą płatniczą – informuje Anna Dyksińska z Biura Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miasta Sopotu. - Mieszkańców zapraszamy do urzędu wyłącznie w sprawach bardzo pilnych i takich, których nie można załatwić elektronicznie. Prosimy jednak o wcześniejsze umówienie się telefoniczne.
Zawieszeniu na czas nieokreślony ulegają wszelkie spotkania, narady i odprawy odbywające się w większym gronie w Urzędzie. Spotkania zawieszają również wszystkie Komisje Rady Miasta.
Co można załatwić zdalnie?
Wydział Obywatelski:
· Wydawanie dowodów osobistych – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP). Odbiór minimalnie po 2 tygodniach;
· Sprawy meldunkowe (zameldowania stałe i czasowe, wymeldowania) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie;
· Nadawanie nr PESEL (tylko obywatele UE) – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), realizacja niezwłocznie;
· Udostępnianie danych z rejestru PESEL i rejestru mieszkańców. Wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP) – realizacja 7 dni;
· Sprawy wyborcze: rejestr, spis, wydawanie zaświadczeń – przyjmowanie wniosków i wydawanie zaświadczeń osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty;
· Inne czynności z zakresu wydziału obywatelskiego – po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Dane kontaktowe:
- naczelnik wydziału + rejestr wyborców 58 5213701, 58 5213702, [email protected]
- dowody osobiste 58 52 13 711
- ewidencja ludności 58 52 13 706
- działalność gospodarcza 58 52 13 713
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 58 52 13 712
Urząd Stanu Cywilnego:
· Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego – wnioski składane drogą elektroniczną (EPUAP), mailową lub telefonicznie. Odbiór minimalnie po 2 tygodniach lub pocztą;
· Rejestracja urodzeń – w ciągu 21 dni drogą elektroniczną (EPUAP), w przypadkach szczególnych (uznania ojcostwa) osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym;
· Rejestracja małżeństw – przyjmowanie oświadczeń (ustalenie terminu) i wydawanie zaświadczeń osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w celu umówienia wizyty;
· Rejestracja zgonów – poprzez zakład pogrzebowy lub osobiście po uprzednim kontakcie telefonicznym w ciągu 3 dni;
· Transkrypcje aktów – wnioski składane osobiście, po uprzednim kontakcie telefonicznym;
· Inne czynności z zakresu stanu cywilnego – po uprzednim kontakcie telefonicznym.
Dane kontaktowe: [email protected] 58 5213691, 58 5213692, 58 5213693.
Zakład Oczyszczania Miasta:
Składanie deklaracji (śmieciowych) poprzez dostęp elektroniczny:
· Formularze na stronie https://zom.sopot.pl/deklaracje
· Dokumenty papierowe (pobrane ze strony) składane przez platformę epuap (ZomSopot)
Składanie dokumentów za pomocą poleconych przesyłek pocztowych na adres:
Zakład Oczyszczania Miasta, Al. Niepodległości 723A, 81-853 Sopot
Są to przede wszystkim:
· Deklaracje,
· Formularze zamówień worka gruzowego i kontenera (pobranych ze strony lub otrzymanych mailowo od ZOM),
· Podpisanych umów dzierżawy pojemników, sprzątania klatek, chodników i posesji (przygotowanych w ZOM i przesłanych klientom elektronicznie do wydruku i podpisania lub pocztą do podpisania)
Obsługa wydawania worków gruzowych i worków na odpady zielone ograniczająca kontakt osobisty:
· Wprowadzamy mailowe na adres [email protected] lub telefoniczne pod nr 58 551 38 27 zamawianie worków wraz z weryfikacją uprawnień (numery księgi wieczystej, skany aktów notarialnych),
· Odbiór przygotowanych worków w biurze PSZOK lub na portierni na podstawie wygenerowanego dla klienta numeru
Ograniczenie przyjmowania wpłat gotówkowych:
· Kasa czynna 1 godzinę dziennie 10.00 -11.00 płatność tylko kartą
Zarząd Dróg i Zieleni:
· Przed wizytą w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie prosimy o kontakt telefoniczny (sekretariat 58 551 72 61 w godz. 7-15) lub mailowy: [email protected]. Niemal wszystkie sprawy w ZDiZ można załatwić drogą elektroniczną, bez osobistej wizyty.
· Składanie wniosków np. na zajęcie pasa drogowego (budowlane, handlowe, reklamy) jest możliwe poprzez przesłanie skanu oryginału mailem - [email protected] i późniejsze dosłanie oryginału. Zezwolenie zostanie wysłane pocztą (za potwierdzeniem odbioru) na wskazany adres mailowy zostanie wysłana informacja o wydaniu zezwolenia. Na wnioskach prosimy o podawanie kontaktu telefonicznego. Wnioski znajdują się na stronie http://bip.zdiz.sopot.pl/.
· Sprawy dotyczące Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Strefy Płatnego Parkowania można dokonać w całości drogą elektroniczną np.: Reklamacje od opłat dodatkowych oraz wnioski o wystawienie abonamentów.
· Składanie wniosków w sprawie zezwoleń na przejazd pojazdów po umówieniu telefonicznym.
· Wszelkie opłaty w sprawach załatwianych w ZDiZ należy regulować przelewem bankowym.
Informacja Turystyczna:
W trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne i zminimalizowanie ryzyka zarażenia koronawirusem w dniach 13.03-25.03 punkty Informacji Turystycznej w Sopocie będą nieczynne.
Pracownicy Informacji Turystycznej będą dostępni pod adresem mailowym [email protected] oraz pod numerami telefonów: 790 280 884, 501 590 773 od poniedziałku do piątku, w godz. 8-16. Materiały informacyjne na temat Sopotu dostępne są na stronie www.visit.sopot.pl.
Osoby zainteresowane zwrotem biletów na odwołane wydarzenia zakupionych w punktach Informacji Turystycznej prosimy o telefoniczne umówienie spotkania.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?