Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi pojadą szybciej do Trójmiasta i Tczewa w 2025 r.

red.
Po przebudowie - perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie i ławki.
Po przebudowie - perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie i ławki. Przemysław Zieliński
Szybciej, sprawniej i bezpieczniej mają jeździć pociągi do Trójmiasta i Tczewa po modernizacji torów na ok. 50-kilometrowym odcinku Twarda Góra – Tczew. Przebudowa faktycznie trwać ma w latach 2022-25 w ramach środków z przyszłej perspektywy Unii Europejskiej, ale już teraz podpisano umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały we wtorek 24 września z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. opiewającą na 8,9 mln zł netto umowę na opracowanie w ciągu 2 lat dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego.

Po modernizacji ok. 50 km trasy pomiędzy Twardą Górą a Tczewem pociągi pasażerskie pojadą nawet z prędkością do 200 kilometrów na godzinę. Pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do kolei - zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK S.A.

I dodaje: PLK przebudują perony na stacjach Smętowo, Morzeszczyn, Pelplin, Subkowy i przystankach Majewo, Kulice Tczewskie. Elementem projektu będzie modernizacja 57 obiektów inżynieryjnych (takich jak mosty i wiadukty) oraz zwiększająca bezpieczeństwo budowa 8 bezkolizyjnych skrzyżowań m.in. w Kulicach, Pelplinie, Subkowych i Czarlinie.

Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie i ławki. Będzie lepszy system informacji głosowej oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wszystkie obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Jak słyszymy, planowany do modernizacji odcinek Twarda Góra – Tczew jest częścią magistrali kolejowej C-E 65, należącej do VI Europejskiego Korytarza Transportowego, łączącego państwa nadbałtyckie z położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach. Prace mają nie tylko ułatwić życie pasażerom, ale też wydatnie usprawnić przewóz ładunków, bowiem pociągi towarowe będą mogły zwiększyć swoją prędkość do 120 km na godzinę.

Projekt ma być gotowy w 2021 roku, a same roboty zaplanowano na lata 2022-25 r. dzięki funduszom ze środków Unii Europejskiej dla projektów perspektywy 2021-27. Ogółem wartość prac PKP PLK szacuje na 1,1 mld zł.

Najtragiczniejsze wypadki na Pomorzu w 2018 r.:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto