Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie ma zgody na plan restrukturyzacji spółki NB Tricity, odpowiedzialnej za system Mevo, zaproponowany przez Nextbike

Redakcja
Pierwszy etap systemu roweru metropolitalnego Mevo wystartował 26 marca 2019 r.
Pierwszy etap systemu roweru metropolitalnego Mevo wystartował 26 marca 2019 r. Przemyslaw Swiderski
Nie ma zgody na restrukturyzację spółki spółki NB Tricity, odpowiedzialnej za system rowerowy Mevo. Zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot swoją negatywną decyzję wobec planu argumentuje tym, że dysponuje środkami publicznymi i nie ma takiej swobody działań gospodarczych, jak podmioty prywatne.

Przypomnijmy, że na początku października Nextbike Polska przedstawił wierzycielom plan restrukturyzacji swojej spółki-córki NB Tricity, odpowiedzialnej za Mevo. Zawisło bowiem nad nią widmo niewypłacalności.

Jak w środę 23 października 2019 r. poinformował Obszar Metropolitalny w specjalnym oświadczeniu, na propozycję Nextbike'a nie mógł przystać.

- Zgodnie z prawem Zarząd OMGGS nie może poprzeć przedstawionego przez NB Tricity planu restrukturyzacyjnego, ponieważ samorządy metropolii dysponują pieniędzmi publicznymi i nie mają takiej swobody działań gospodarczych jak podmioty prywatne. Mimo negatywnej opinii dot. planu restrukturyzacji, Zarząd OMGGS oczekuje od NB Tricity dotrzymania wcześniej składanych zapewnień o dostawie rowerów oraz dotrzymywania wymaganych w umowie parametrów obsługi systemu Mevo. Aby pomóc przezwyciężyć trudności finansowe spółki, Zarząd OMGGS podtrzymuje złożoną wcześniej wykonawcy propozycję wspólnego spotkania z bankiem, który kredytuje działalność NB Tricity, aby wypracować taki harmonogram spłaty zadłużenia oraz płatności za projekt, który zapewni stabilne funkcjonowanie projektu Mevo. Członkowie Zarządu OMGGS podkreślają, że rozwój systemu roweru publicznego, który cieszy się dużym powodzeniem wśród mieszkańców 14 gmin metropolii, jest ich priorytetem - czytamy w piśmie.

Zależy nam przede wszystkim na realizacji projektu. W pierwszej kolejności zaprosiliśmy NextBike do rozmowy na temat planu restrukturyzacyjnego i wspólnego spotkania z bankiem udzielającym kredytu NextBike. Mamy propozycje, które w naszej ocenie pozwolą zabezpieczyć realizację umowy. Plan rozwoju systemu Mevo musi opierać się o działania pozwalające w pełni zadbać o środki publiczne.Nasze rozmowy dotyczą rozwiązań długofalowych i jak na razie nie powinny przekładać się na codzienne korzystanie z Mevo - precyzuje Jarosław Maciejewski z OMGGS

- Trwają rozmowy i negocjacje dotyczące sytuacji NB Tricity. Do momentu ich zakończenia nie komentujemy sprawy - mówi nam Aleksandra Myczkowska-Utratam, dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska.

Przypominamy, że firma w ostatnich dniach poinformowała o długow wyczekiwanym wyprodukowaniu wszystkich rowerów Mevo.

Pierwszy etap systemu roweru metropolitalnego Mevo wystartował 26 marca 2019 r.:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto