Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Historia Opery Leśnej. Za długa, by zmieścić w jednym znaku?

Kamila Grzenkowska
Nowy dach Opery Leśnej kształtem będzie przypominał motyla
Nowy dach Opery Leśnej kształtem będzie przypominał motyla Fot. Materiał prasowy
Stworzenie dobrego logo, które jednoznacznie kojarzyłoby się z Operą Leśną, to jak się okazuje - bardzo trudne zadanie. We wtorek miał być znany zwycięzca konkursu na logotyp najsłynniejszego sopockiego obiektu. Jury nie przyznało jednak nikomu pierwszego miejsca, bo żadna praca nie zrobiła na wybierających dostatecznie dużego wrażenia.

Zawód spory, jak przyznają wybierający, bo przesłane wcześniej portfolia projektantów budziły duże nadzieje i oczekiwania.

Konkurs ogłosiły w połowie grudnia ubiegłego roku Bałtycka Agencja Artystyczna BART, która zarządza obiektem, i miasto. Do pierwszego etapu konkursu, w którym trzeba było przesłać swoje portfolio, wpłynęło aż 150 zgłoszeń. Komisja wybrała spośród nich trzy. Każdy z projektantów miał przygotować po trzy propozycje logotypów.

Będzie festiwal czy nie? Radni Sopotu się niecierpliwią...

- Nie spełniły warunków regulaminu konkursu. Logo ma działać jak symbol, powinno być rozpoznawalne - tłumaczy Beata Majka, zastępca dyrektora ds. organizacji imprez BART. - Opera Leśna będzie nowoczesnym obiektem. To ważny i znany w Polsce obiekt, dlatego chcieliśmy, żeby wybrany znak funkcjonował przez długie lata. Tymczasem te zaproponowane były konserwatywne - dodaje.

102 urodziny Opery Leśnej w Sopocie. Zobacz, jakie gwiazdy tam występowały

Zgodnie z warunkami konkursu, logotyp miał przypominać o kulturalnej i rozrywkowej przeszłości obiektu. Miał też budzić pozytywne skojarzenia z Operą Leśną, poza tym być niepowtarzalny, oryginalny, łatwy do rozpoznania i zapamiętania.

Zgodnie z regulaminem, mimo iż nie wybrano zwycięzcy, każdy z projektantów bądź firmy projektowe, które się dostały do drugiego etapu, otrzymają po 1 tys. zł.
W najbliższych dniach przedstawiciele BART, magistratu i gdańskiej ASP mają się spotkać, by ustalić nowe warunki konkursu i ogłosić go jak najszybciej.
- Zależy nam na czasie. Dlatego chcielibyśmy ten konkurs ponownie ogłosić w przyszłym tygodniu - zapowiada Beata Majka.

Opera Leśna nigdy własnego logotypu nie miała. Wyjątkiem był jubileusz jej 100-lecia, bo na tę okazję przygotowano logo przedstawiające zielony liść. W tym roku opera będzie obchodziła 103 rok istnienia.

Po ponaddwuletniej modernizacji, ma zostać otwarta w połowie roku. Na wiosenne temperatury czeka m.in. dach, który ma być naciągnięty na zamontowane już ogromne dźwigary.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto