Zawód spory, jak przyznają wybierający, bo przesłane wcześniej portfolia projektantów budziły duże nadzieje i oczekiwania.
Konkurs ogłosiły w połowie grudnia ubiegłego roku Bałtycka Agencja Artystyczna BART, która zarządza obiektem, i miasto. Do pierwszego etapu konkursu, w którym trzeba było przesłać swoje portfolio, wpłynęło aż 150 zgłoszeń. Komisja wybrała spośród nich trzy. Każdy z projektantów miał przygotować po trzy propozycje logotypów.
Będzie festiwal czy nie? Radni Sopotu się niecierpliwią...
- Nie spełniły warunków regulaminu konkursu. Logo ma działać jak symbol, powinno być rozpoznawalne - tłumaczy Beata Majka, zastępca dyrektora ds. organizacji imprez BART. - Opera Leśna będzie nowoczesnym obiektem. To ważny i znany w Polsce obiekt, dlatego chcieliśmy, żeby wybrany znak funkcjonował przez długie lata. Tymczasem te zaproponowane były konserwatywne - dodaje.
102 urodziny Opery Leśnej w Sopocie. Zobacz, jakie gwiazdy tam występowały
Zgodnie z warunkami konkursu, logotyp miał przypominać o kulturalnej i rozrywkowej przeszłości obiektu. Miał też budzić pozytywne skojarzenia z Operą Leśną, poza tym być niepowtarzalny, oryginalny, łatwy do rozpoznania i zapamiętania.
Zgodnie z regulaminem, mimo iż nie wybrano zwycięzcy, każdy z projektantów bądź firmy projektowe, które się dostały do drugiego etapu, otrzymają po 1 tys. zł.
W najbliższych dniach przedstawiciele BART, magistratu i gdańskiej ASP mają się spotkać, by ustalić nowe warunki konkursu i ogłosić go jak najszybciej.
- Zależy nam na czasie. Dlatego chcielibyśmy ten konkurs ponownie ogłosić w przyszłym tygodniu - zapowiada Beata Majka.
Opera Leśna nigdy własnego logotypu nie miała. Wyjątkiem był jubileusz jej 100-lecia, bo na tę okazję przygotowano logo przedstawiające zielony liść. W tym roku opera będzie obchodziła 103 rok istnienia.
Po ponaddwuletniej modernizacji, ma zostać otwarta w połowie roku. Na wiosenne temperatury czeka m.in. dach, który ma być naciągnięty na zamontowane już ogromne dźwigary.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?