Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fort Forest w Gdyni. Mieszkanie Twoją twierdzą

Irena Grek
Kolejna propozycja osiedla apartamentowego w Gdyni, którą chętnie zaakceptują kobiety - Fort Forest. Ta nazwa oddaje ideę projektantów. W zamkniętej przestrzeni kompleksu - można się poczuć bezpiecznie, jak w forcie
Kolejna propozycja osiedla apartamentowego w Gdyni, którą chętnie zaakceptują kobiety - Fort Forest. Ta nazwa oddaje ideę projektantów. W zamkniętej przestrzeni kompleksu - można się poczuć bezpiecznie, jak w forcie Fot. autor
Gdy koniunktura słabnie, klienci ostrożniej podejmują decyzje o zakupie mieszkania, a przede wszystkim droższego od niego apartamentu. Jak deweloperzy mają zainteresować ich inwestycją? Zaatakować swoją ofertą kobiety! Do takiego kodu nawiązuje m.in. projektant inwestycji Hossy, Altoria Apartamenty w Gdyni

Chociaż zakup mieszkania to decyzja całej rodziny, to jak wynika z badań do kobiet należy decydujące słowo. Kobiety dokonują pierwszej selekcji i mają znaczący wpływ na wybór lokalizacji i kształtu lokalu. W jaki sposób przekonać kobiety do zakupu mieszkania?

Jak sprzedać na chłodno

Kierując przekaz marketingowy do mężczyzny - wybieramy elementy makroekonomiczne, wynikające z analizy sytuacji i syntezy wniosków. Do niego przemówimy więc argumentem dowodzącym, że po wcześniejszej huśtawce niekontrolowanych wzrostów i spadków cen - możemy zauważyć pewną tendencję do normalizacji na rynku nieruchomości - przekonują eksperci portalu rynekpierwotny.com.

Czytaj także: Jak koszary poszły do cywila czyli co wyrośnie na terenach po wojsku
Warto również inwestować właśnie tutaj, w regionie, bo w Polsce już od pewnego czasu można zauważyć rosnącą pozycję Pomorza i Warszawy, co wiąże się z ponownym wzrostem oferty nieruchomości i gruntów oraz umocnieniem stawek. Większość specjalistów zapowiada, że stagnacja jest sytuacją tymczasową i typowym efektem post-kryzysowym, który niebawem zakończy się. Światowa gospodarka - w tym polska - a wraz z nią rynek nieruchomości i finansowy wkroczą w kolejną fazę, tym razem aktywnego wychodzenia z kryzysu. Okres ten ma cechować duża dynamika i częstotliwość zmian, dlatego eksperci, m.in. z Deutsche Bank ostrzegają, aby przy realnych powodach do optymizmu, zachować również ostrożność oraz nastawienie dywersyfikacyjne w stosunku do inwestycji na rynku nieruchomości.
W najbliższym czasie przewiduje się silny wzrost światowej gospodarki, wysoką podaż pieniądza oraz umiarkowaną inflację. Wszystko to składa się na bardzo dobre warunki na wyjście z kryzysu, lecz należy pamiętać, że znaczący rozrzut między rynkami wschodzącymi, a wciąż słabą sytuacją rynków rozwiniętych, takich jak amerykański, może być powodem wielu nieprzewidywalnych zmian.

Gdy w grę wchodzą emocje

Kobiety w dzisiejszych czasach często z wyboru lub konieczności odgrywają równocześnie różne role społeczne: są żonami, matkami, córkami, szefami czy pracownikami. Mają coraz więcej zobowiązań, co wymaga od nich doskonałego zorganizowania i koordynacji działań. Ciągły brak czasu zmusza do szukania rozwiązań najbardziej optymalnych i funkcjonalnych - bez wątpienia dotyczy to również kwestii wyboru mieszkania. No i w grę wchodzą emocje...
- Deweloperzy wyraźnie zauważają wzrastającą rolę kobiet. W kampaniach reklamowych kładzie się coraz większy nacisk na szczególne zaakcentowanie elementów przemawiających do kobiecej wrażliwości, takich jak estetyka, poczucie bezpieczeństwa czy komfort - mówi Katarzyna Cyprynowska, prezes firmy Nowy Adres. Kobiety decydujące się na zakup mieszkania zadają jednak bardziej szczegółowe pytania, zwracają uwagę na detale, szczegółowo sprawdzają aspekty inwestycji, którą są zainteresowane. Dodatkowo kobiety są motorem dla partnerów do podjęcia decyzji.

Kobiety dobrą inwestycją... banków

Z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor (BIGInfoMonitor) wynika, że kobiety są również dobrze widziane w bankach. Mimo że (statystycznie) częściej dłużnikiem banku jest mężczyzna - panie gonią panów pod względem liczby zaciąganych kredytów. A banki je lubią, bo jednak znacznie lepiej radzą sobie z ich terminową spłatą. Wg danych BIGInfoMonitor (Raport roczny 2011) tylko 41 % wszystkich dłużników zalegających ze spłatą zobowiązań to kobiety. Wskazuje to jednoznacznie, że panowie statystycznie częściej mają problem z sumienną spłatą swoich długów.
Ciekawych danych dostarcza również udział kobiet i mężczyzn w grupie niesolidnych dłużników w ogólnej liczbie mieszkańców w poszczególnych województwach. W każdym regionie panie stanowią mniejszy udział w tej kategorii, niż mężczyźni. Największy odsetek takie kobiety stanowią w woj. zachodniopomorskim (5,98%), a najmniejszy w woj. podkarpackim (2,14%). W tych samych dokładnie województwach niechlubne rekordy biją też panowie. Niesolidni kredytobiorcy płci męskiej wśród ogółu mieszkańców stanowią odpowiednio 9,17% i 3,89%. Analogiczny procentowy udział kobiet i mężczyzn w tej grupie w województwie pomorskim wynosi odpowiednio 5,07% i 8,15%.

Czy jest to dowód kobiecej zaradności i rozwagi? Kobiety rzeczywiście są skłonne wydawać więcej, ale są jednocześnie bardziej ostrożne w inwestowaniu pieniędzy. Częściej od mężczyzn wybierają lokaty, aniżeli bardziej ryzykowne formy oszczędzania - mówi Izabela Fedak, doradca Aspiro. Coraz częściej wybierają również nieruchomości, chociaż tutaj są na gorszej pozycji. bo szukają mieszkań z mniejszym dorobkiem zawodowym na koncie (dosłownie i w przenośni), co rzutuje na ich zdolność kredytową. Powód? Wcześniej niż ich rówieśnicy się usamodzielniają.

O co pyta kobieta?
Dla pań szczególnie ważne przy zakupie własnego M są takie rzeczy jak:
* rozkład pomieszczeń
* funkcjonalność mieszkania,
* koszty utrzymania lokalu
* powierzchnia mieszkania,
* lokalizacja nieruchomości.

No i panie zwracają większą uwagę na detale i urodę kupowanej nieruchomości. Do takiego kodu nawiązuje m.in. projektant inwestycji Hossy, Altoria Apartamenty w Gdyni .

- Architektura Altorii jest z założenia oszczędna, a jednocześnie daje poczucie dyskretnego luksusu. Dzięki dużym płaszczyznom przeszkleń oraz zastosowaniu szlachetnych pokryć elewacji uzyskano wrażenie lekkości, poprzez rozbrylowanie budynków - efekt kameralności i indywidualizmu całego założenia, które w dyskretny sposób nawiązuje do wzorców gdyńskiej architektury modernistycznej - mówi Maciej Magda.
Nie bez znaczenia dla inwestora, liczącego się z oczekiwaniami przede wszystkim kobiet, była kwestia zapewnienia bezpieczeństwa. Budynki Altorii usytuowano w zabudowie obrzeżnej, co pozwoliło na uzyskanie wygrodzonego wewnętrznego dziedzińca. Kompleks jest monitorowany, a każdy lokal posiada bezpośrednie połączenie z portierem, który nadzoruje dostęp do budynku. Jednak prawdziwym ukłonem w kierunku pań jest dziedziniec wewnętrzny - atrakcyjna widokowo i niezwykle funkcjonalna przestrzeń z orientalnym ogrodem, kameralnym skwerem oraz plac zabaw dla dzieci z różnych grup wiekowych. Ciekawa roślinność, malownicze ciągi piesze i oryginalne elementy małej architektury tworzyć będą niepowtarzalny klimat tego miejsca.
Dbający o zdrowie i dobrą kondycję mieszkańcy Altorii będą mieli możliwość skorzystania z sali fitness na miejscu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto