Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

SKM w barwach Kolejowego ABC. To część akcji edukacyjnej o bezpieczeństwie na kolei

Andrzej Kowalski
Andrzej Kowalski
Kampania Kolejowe ABC II to zainicjowana przez Urząd Transportu Kolejowego druga edycja programu edukacyjnego z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Inicjatywa ta ma uwrażliwić uczniów, nauczycieli oraz rodziców na zasady bezpieczeństwa obowiązujące na przejazdach kolejowych, dworcach, peronach i w pociągach.
Kampania Kolejowe ABC II to zainicjowana przez Urząd Transportu Kolejowego druga edycja programu edukacyjnego z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Inicjatywa ta ma uwrażliwić uczniów, nauczycieli oraz rodziców na zasady bezpieczeństwa obowiązujące na przejazdach kolejowych, dworcach, peronach i w pociągach. Karolina Misztal/Polska Press
Przed wakacjami w trasę wyruszą dwa składy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej promujące bezpieczeństwo. To w ramach kampanii Kolejowe ABC II, która realizowana jest przez Urząd Transportu Kolejowego. Na stacji Gdańsk Główny zaprezentowano jeden z obrandowanych pojazdów z udziałem dr. inż. Ignacego Góry, prezesa UTK oraz Macieja Lignowskiego, prezesa zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Kampania Kolejowe ABC II dla bezpiecznych torów

Kampania Kolejowe ABC II to zainicjowana przez Urząd Transportu Kolejowego druga edycja programu edukacyjnego z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Inicjatywa ta ma uwrażliwić uczniów, nauczycieli oraz rodziców na zasady bezpieczeństwa obowiązujące na przejazdach kolejowych, dworcach, peronach i w pociągach.

Grupami docelowymi projektu są dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym z klas I-VI szkół podstawowych oraz osoby dorosłe – rodzice i opiekunowie, nauczyciele i wychowawcy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. W ramach tej kampanii do września w barwach Kolejowego ABC będzie jeździć lokomotywa PKP Intercity.

- Przez pierwsze cztery miesiące 2023 roku kolej przewiozła ponad 118 milionów pasażerów. To jest bardzo dużo, ponad 20 milionów więcej niż rok wcześniej. Zbliżają się wakacje, a pasażerów przybędzie i mam nadzieję, że pobijemy kolejny rekord - mówił Ignacy Góra, prezes UTK na konferencji prasowej 14 czerwca. - Jak zwiększa się praca przewozowa, zwiększa się też ilość wypadków kolejowych. Niestety, ale najwięcej wypadków w systemie kolejowym ma miejsce na przejazdach kolejowo-drogowych i na dzikich przejściach. Ta kampania, którą realizujemy, jest po to, żeby edukować, zwracać uwagę na to, gdzie są zagrożenia. Żeby mówić, jak w bezpieczny sposób zachowywać się na peronach, dworcach i przejazdach kolejowych - dodał.

ZOBACZ TAKŻE: Autobusy elektryczne już od dwóch lat w Malborku. Nie wszyscy zauważyli, że mają... klimatyzację. MZK apeluje: "Nie otwierajcie okien"

Kampania Kolejowe ABC dotarła w 2022 roku do 180 szkół, a w lekcjach edukacyjnych brało udział ponad 6 tysięcy uczniów. Akcja skupiała się na edukacji klas 1-3. W ramach inicjatywy odbyły się także dwa konkursy, w których udział wzięło ponad 3 tysiące szkół, a nadesłanych zostało przeszło 6 tysięcy prac. Łącznie w tych przedsięwzięciach uczestniczyło około 60 tysięcy dzieci.

- Rok szkolny się kończy, ale my dalej będziemy przeprowadzali tę kampanię w największych miejscach w Polsce. Zapraszamy na pikniki nie tylko dzieci, ale także rodziców, opiekunów, nauczycieli i dorosłych. Będziemy na Helu, w Wiśle, Świnoujściu, Darłowie - mówił Góra.

SKM-ka także pojedzie w barwach Kolejowego ABC

Kampanię Kolejowe ABC II będą promować także dwa pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej z plakatami akcji. SKM-ki te będą kursować od stacji Gdańsk-Śródmieście do Wejherowa i Lęborka do 10 września. Jedna z nich została symbolicznie uruchomiona i przejechała krótki dystans po konferencji prasowej.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: XD z Gdańska. Nowe tablice rejestracyjne na Pomorzu już wkrótce. To nie żart. Zobacz, jakie tablice będą mieli kierowcy z Trójmiasta!

- Cieszę się, że tak naprawdę wszyscy przewoźnicy kolejowi w Polsce (...) w tej kampanii uczestniczą, bo ona promuje bezpieczeństwo. A czym jest bezpieczniej na torach, w pociągach, tym mniej stresu dla pracowników, którzy tę codzienną służbę muszą wykonywać - mówił Maciej Lignowski, prezes PKP SKM. - Oprócz obrandowanego pojazdu (...) będziemy przekazywali wszystkie informacje i materiały, które udostępnia nam Urząd Transportu Kolejowego. Będą publikowane na naszej stronie internetowej i naszym Facebooku - dodał.

Jak informuje UTK, wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych i z udziałem osób przechodzących przez tory stanowią ponad 2/3 wszystkich niebezpiecznych zdarzeń na kolei.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: SKM w barwach Kolejowego ABC. To część akcji edukacyjnej o bezpieczeństwie na kolei - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto