Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przed nami III ostatni już etap przebudowy ul. 3 maja. Co zostało już zrobione?

Michał Karcz
Michał Karcz
ZDiZ w Sopocie podsumowuje dotychczasowe zmiany podczas przebudowy ul. 3 maja
ZDiZ w Sopocie podsumowuje dotychczasowe zmiany podczas przebudowy ul. 3 maja ZDiZ w Sopocie
ZDiZ w Sopocie podsumowuje dotychczasowe prace wykonane w związku z przebudową ul. 3 maja. Przed nami III juz ostatni etap remontu. Kiedy koniec inwestycji?

Przebudowa ulicy 3 maja w Sopocie rozpoczęła się 9 maja 2022 roku. Prace remontowe podzielono na III etapy. Właśnie zakończyły się dwa z nich. Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie podsumowuje, co zostało zrealizowane do tej pory.

Przebudowa ul.3 maja w Sopocie

Co powstało w ramach przebudowy?

  • 700 metrów jezdni

  • 1400 m jednokierunkowych pasów rowerowych (po 700 m dla każdego z kierunków ruchu)

  • ok 5700 m² łącznie chodników, parkingów, wjazdów (nawierzchni z płytek i kostek betonowych)

  • 2 ronda – na skrzyżowaniach z ul. Sobieskiego oraz Władysława IV

  • 3 zatoki autobusowe z krawężnikami peronowymi oraz systemem płytek integracyjnych dla

    osób niewidomych i niedowidzących

  • 4 podziemne zbiorniki retencyjne na deszczówkę

  • 68 drzew i ponad 5,5 tys. krzewów

  • ułożyliśmy 2150 ton masy asfaltowej

  • 30 nowych latarni miejskich LED

  • 19 przejść dla pieszych (33 słupy z oprawami LED)

  • powstało sieci: 1130 mb wodociągowej, 230 mb sanitarnej, 570 mb kanalizacji deszczowej, 700 mb energetycznych, 290 mb gazowych.

Sopot. Przebudowa ulicy 3 maja

Ulica po przebudowie, prócz dwóch pasów jezdni – każdy po 2,75 m, wyposażona będzie w pasy rowerowe, z których jeden powyżej ulicy Kazimierza Wielkiego przechodzi w drogę dla rowerów. W obrębie ronda zarówno rowerzyści, jak i kierowcy mają takie same prawa, dlatego nie ma tam wydzielonych pasów dla rowerów. Dojeżdżając do ronda (zjeżdżając ze ścieżki), rowerzystów obowiązuje zasada: ustąp pierwszeństwa. Takie rozwiązanie pozwoliło na zachowanie maksymalnej liczby miejsc postojowych – wyjaśnia Wojciech Ogint, dyrektor ZDiZ w Sopocie. Szerokość pasów jezdni ma na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa kierowcom i dostosowana jest do obowiązującego na tej ulicy ograniczenia prędkości, czyli 30km/h – dodaje dyrektor W. Ogint.

Kiedy koniec przebudowy ul.3 maja w Sopocie?

ZDiZ w Sopocie informuje o harmonogramie III ostatniego etapu przebudowy ul.3 maja
ETAP III:

budowa ronda na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki – 12.12.2022– 31.01.2023
od ul. Kościuszki do ul. 3 Maja 69 (za wiaduktem kolejowym) – 12.12.2022 – 4.05.2023
od ul. 3 Maja 69 (za wiaduktem kolejowym) do Alei Niepodległości - 1.02 - 4.05.2023

CZYTAJ: Sopot otrzymał dofinansowanie na nowy projekt. Celem maksymalna redukcja odpadów komunalnych w mieście

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sopot.naszemiasto.pl Nasze Miasto