- Zaczęliśmy od siebie. Od dziś z przestrzeni naszego miasta usuwane są bilbordy, których właścicielem i inwestorem jest miasto. Do końca dnia planowane jest usunięcie wszystkich 6 wielkopowierzchniowych reklam- mówi Anna Dyksińska z UMS.
To działanie ma związek z przygotowaną na najbliższą sesję (26 marca br.) uchwałą krajobrazową. Uchwała - po konsultacjach społecznych - jest już gotowa do procedowania przez radnych miasta Sopotu.
Celem opracowania uchwały krajobrazowej dla Sopotu jest ochrona walorów krajobrazowych miasta, uporządkowanie środowiska wizualnego w mieście i ustalenie zasad i warunków sytuowania: obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych, w tym szyldów, ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane oraz sformułowanie czytelnej oferty dla przedsiębiorców i producentów reklam.
Praktycznie cały obszar miasta Sopotu objęty jest ochroną konserwatorską - przypomina miasto - i od dawna skutecznie prowadzone są działania podnoszące estetykę przestrzeni publicznej i ograniczające bałagan reklamowy w mieście. Ale uchwała da skuteczniejsze narzędzie egzekwowania.
CZYTAJ TAKŻE: Ustawa krajobrazowa w Gdańsku w ogniu krytyki. Czy nowe regulacje uporządkują chaos reklamowy? Pojawiają się wątpliwości
POLECAMY W NASZEMIASTO.PL:
Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]
Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji
Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania
Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu
Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku
Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?