Przejazdem z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Głównej zainaugurowano kursowanie po pomorskich torach kolejowych pociągu Pesa Link, który wyprodukowano dla przewoźnika PolRegio. To pierwszy z trzech tego typu pojazdów, które obsługiwać będą pasażerów w naszym województwie.

- Zaprezentowany dziś mieszkańcom Trójmiasta, pociąg Pesa Link to sprawdzony i doceniany przez pasażerów
z Polski, Czech i Niemiec tabor. Są to składy nowoczesne, ekonomiczne, a dodatkową ich zaletą jest to, że posiadają specjalne strefy przeznaczone dla najmłodszych pasażerów, co jest nowością w segmencie przewozów regionalnych – mówił na dzisiejszej uroczystości Krzysztof Zgorzelski, prezes PolRegio.

Pociąg który przejechał z Wrzeszcza do Gdyni co dzień jeździć będzie na trasach prowadzących do Chojnic, m.in. ze Słupska, Trójmiasta, Tczewa i Helu oraz Szczecinka.

W województwie pomorskim PolRegio obsługuje średnio ponad 220 połączeń dziennie. Przewoźnik, poza obsługą aglomeracji trójmiejskiej i linii regionalnych, zapewnia także połączenia na trasach do sąsiednich regionów, np. do Bydgoszczy, Olsztyna oraz Elbląga.


Przy okazji premiery pierwszego Linka dla Pomorza, przewoźnik zapowiedział, że to dopiero początek wymiany taboru.

- Jeszcze w tym roku na polskie tory wyjadą kolejne z ponad 50 nowoczesnych składów. Wśród nich znajdą się zarówno zupełnie nowe, jak i kompleksowo zmodernizowane pojazdy. Zmiany, jakie zachodzą w firmie, to efekt pomyślnie prowadzonej przy współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu restrukturyzacji. W zeszłym roku, po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii, Spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy we wszystkich obszarach działalności, a zysk netto wyniósł 51,2 mln – dodał prezes Zgorzelski.





Komunikacja

Komentarze (3)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

naga prawda (gość)

Jak te nowe pociągi zaczną obsługiwać maszyniści z kombajnów to po 2 miesiącach nic nie będzie już działać. Brak kultury technicznej, brak troski o sprzęt. Wystarczy że wsiądziesz do świnio-autobusów szynowych na odcinku Tczew - Chojnice. Smród i ubóstwo !!! Zero czyszczenia, często jeden silnik nie działa że o klimatyzacji nie wspomnę, nie działa Wi-Fi... Żadnych serwisów! Od nowego dobić i w krzaki oto co potrafi PR Gdynia!

mm (gość)

stacja gdansk wrzeszcz to przyklad jak zmarnowano szanse na budowe porzadnego wezla integracyjnego w centrum trojmiasta.